Saturday, January 28, 2012

the next next novel for this week !

assalamualaikum dan selamat pagi !! weeehuuuuu!! update blog pepagi buta itu adalah bagusssss ;)


aku adalah seorang penggemar novel. tak kiralah novel tu novel Malaysia mahupun omputeh. apa-apa pon boleh. so, this week while i was finishing all my assign. the word ALL is refer to my the one and only assign yang macam tak mampu nak disiapkan. ini adalah first time aku gagal untuk selesaikan masalah yang memang khas untuk diri aku yang kerdil di sisi Allah SWT ini. aduhai, tak baik menyesali dugaan yang aku rasa tak berat sangat sebab ada insan lain kat luar sana lagi berat ujian dan dugaan yang Allah SWT bagi pada mereka. okeylah, aku memang ratu membebel non-stop ye. apa pon berokband dah semakin laju, jari pon ligat menari dekat keyboard nie ^__^''




this novel is kinda good. even the cover nampak macam animation sangat. ek ? ke aku yang tak reti nak beza kan animation or seni or what so ever...


macam biasa. gambar google je. so, memang blurrr ;)


tajuk : sayangku casper.
tajuk memang ouhsemmm sangat okey. sampai aku ingat si casper nie cartoon toyol dalam cerita cartoon kat tv.. demmmm =,=''

Sinopsis Sayangku Casper : Tia Adila gadis yang sering dibuli emak dan kak tirinya. Demi amanat si granny, Tengku Rafique, seorang anak muda sampai ke Kuala Lumpur untuk mencari cucu Madame Marianne yang hilang sejak kecil. Adelia de Casper mahu segera dijejaki untuk menghalang niat jahat daddynya. Kerana tidak tahan dengan perbuatan emak tirinya, Tia Adilia mengambil keputusan melarikan diri. Bukan dekat tapi ke Paris! Tak disangka-sangka Tengku Rafique juga menaiki penerbangan yang sama ke Paris lalu bermulalah perjalanan Tia Adilia yang penuh dengan kejutan, kebahagiaan dan cinta yang tidak lagi berakhir sepantas angin.

sorry babes and dude. malas betul nak taip.. sinopsis je cukup ye. tapi bagi aku, kisah percintaan Tengku Rafique with Tia Adila berlaku kat sini. the romantic place ever is here darling !


its Paris !!

semenjak dua menjak nie aku dah perasan yang kebanyakan novel yang aku baca nie sebenarnya banyak sangat watak-watak hero dan heroin nya yang handsome dan cantik sweet manis jelita gitu. aku pon tak paham kenapa. tapi bagus jugak, sekurang-kurangnya bila imagine yang cantik dengan kacak nie semangat nak menghabiskan novel dalam masa satu hari amatlah menggalakkan.. wakaakaka... #beware, korang yang tengah tersengih-sengih tu pon memang macam aku jugak kan ? LOL.



the second novel.. Ributnya Cinta. not bad.. happy ending. sinopsis lagi ye. hehe







baik hati aku kali nie . meh nak cite sikit about this novel. edasha hanie dengan tengku esmael malik merupakan suatu karektor yang berbeza. iyelah memang la berbezakan, nama pon lain-lain. jantina pon jelas dah lain kan. lelaki nie merupakan seorang lelaki yang sukar nak lihat senyuman dari bibir nya. masam je muka macam cuka. *itu pandangan aku, aku pon tak penah tengok la pulak kan muka dia masam cemana.. 
yang perempuan nie pulak cucu kepada jutawan , iaitu datuk nye sendiri tapi dia hanya sembunyikan status dia. novel nie tebal. nak cerita semua memang aku tak larat. so, akhirnya mereka pon kahwin hidup bahgia ;)







watermelon juice yang dikaitkan dalam cerita nie, nampak macam sedap kan ? yummmy!!










hot chocolate , i guess so...







and the last one, semerah inai di jari... novel nie tak best. so aku malas nak cerita panjang-panjang :P


tajuk macam best tapi tak best ,



okey, sebagai penutup. majulah sukan untuk negara, oppps !!


gadis penat membebel :: meileinna.mell surat cinta siap pos pada : 1:25 AM

0 budak comell doakan mell sihat:

Post a Comment

 

mellina mell | ingin menempah? just click my name :)